Po pierwszym kwartale tego roku możemy powiedzieć, że sytuacja naszej branży w żadnym obszarze nie zmienia się na plus. Co gorsza, z rynku docierają cały czas bardzo negatywne sygnały – napisał Mariusz Dobrzeniecki, prezes Krajowej Rady PIIB, na łamach majowego wydania „Inżyniera Budownictwa”.

To kontynuacja naszego zestawienia najważniejszych inwestycji budowlanych ostatnich dwóch dekad. Tym razem skupiamy się na infrastrukturze drogowej, kolejowej, hydrotechnicznej i modernizacyjnej – projektach, które łączą Polskę, chronią przed skutkami zmian klimatu i usprawniają codzienne przemieszczanie się. Realizacja tych inwestycji to efekt wieloetapowego procesu budowlanego – zaplanowanego, skoordynowanego i wdrożonego z udziałem specjalistów różnych dziedzin.

W dniach 8-10 maja 2025 r. w Katowicach odbyła się narada szkoleniowo-warsztatowa dla członków Krajowego Sądu Dyscyplinarnego (KSD) oraz Okręgowych Sądów Dyscyplinarnych (OSD), a także Krajowych Rzeczników Odpowiedzialności Zawodowej (KROZ) i Okręgowych Rzeczników Odpowiedzialności Zawodowej (OROZ) wraz z obsługą. Szkolenie zorganizowano we współpracy ze Śląską Okręgową Izbą Inżynierów Budownictwa (ŚOIIB).

9 maja 2025 roku w siedzibie Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (PIIB) odbyło się posiedzenie Okręgowej Rady Lubuskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (LOIIB).

W ciągu ostatnich dwóch dekad w Polsce zrealizowano tysiące inwestycji infrastrukturalnych – od autostrad i linii kolejowych po nowoczesne budynki użyteczności publicznej, zbiorniki przeciwpowodziowe i instalacje energetyczne. To okres intensywnej modernizacji kraju, który wymagał nie tylko finansowania i decyzji administracyjnych, ale przede wszystkim zaangażowania doświadczonych specjalistów. Każda z takich realizacji to efekt współpracy wielu ludzi, w tym inżynierów budownictwa, którzy odpowiadają za projektowanie, nadzór, bezpieczeństwo i trwałość rozwiązań, z których korzystamy na co dzień.