Uchwała nr 20/R/22

Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa

z dnia 13 lipca 2022 r.

w sprawie Komisji Medalu Honorowego Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa

 

Na podstawie § 3 pkt 17 Regulaminu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa uchwala się, co następuje:

 

§ 1.

  1. Powołuje się na okres VI kadencji Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa Komisję Medalu Honorowego Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, zwaną dalej "Komisją".
  2. Funkcję Przewodniczącego Komisji powierza się Panu Franciszkowi Buszka.
  3. Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji do przedstawienia na najbliższym posiedzeniu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa proponowanego składu Komisji.

 

§ 2.

Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:

  1. kierowanie pracami Komisji,
  2. zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komisji,
  3. proponowanie planu pracy i porządku obrad Komisji,
  4. reprezentowanie Komisji przed Krajową Radą Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa,
  5. podział zadań pomiędzy członków Komisji,
  6. określenie terminarza posiedzeń Komisji,
  7. organizacja prac Komisji w zakresie opiniowania wniosków,
  8. wzywanie wnioskodawcy do uzupełnienia wniosku sporządzanego z uchybieniem obowiązującym zasadom.

 

§ 3.

  1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
  2. Posiedzenia Komisji są prawomocne, jeśli uczestniczy w nich co najmniej połowa składu osobowego.
  3. Komisja opiniuje wnioski, przygotowuje projekty uchwał o nadanie Medalu Honorowego PIIB zgodnie z Regulaminem nadania Medalu Honorowego Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa oraz przedkłada je Prezydium Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa do podjęcia przez Krajową Radę Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
  4. Obrady Komisji odbywają się z zachowaniem poufności.
  5. Opinie Komisji podejmowane są w głosowaniu jawnym przy zachowaniu zwykłej większości głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji.
  6. Z obrad Komisji i podjętych decyzji sporządza się protokół, który członkowie Komisji akceptują na kolejnym posiedzeniu.

 

§ 4.

  1. Komisja wybiera ze swojego grona Sekretarza Komisji.
  2. Do zadań Sekretarza Komisji należy:
    1. przygotowanie projektu porządku obrad,
    2. zawiadamianie o posiedzeniach członków Komisji i osoby zaproszone,
    3. prowadzenie listy obecności członków Komisji na posiedzeniach,
    4. protokołowanie posiedzeń Komisji,
    5. prowadzenie dokumentacji pracy Komisji,
    6. dostarczenie członkom Komisji materiałów dotyczących porządku obrad,
    7. współdziałanie z biurem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w zakresie obsługi i ewidencji wniosków o nadanie Medalu, przygotowywanie projektów uchwał o nadanie medali, prowadzenie Księgi Zasłużonych, wydawania legitymacji.

 

§ 5.

Obsługę biurową i prawną prac Komisji zapewnia biuro Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.

 

§ 6.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.