Stacjonarne posiedzenie prowadzone przez Mariusza Dobrzenieckiego, prezesa Krajowej Rady PIIB, odbyło się 5 kwietnia br. Wzięli w nim udział przewodniczący i przedstawiciele wszystkich organów statutowych.

 

Spotkanie zorganizowane zostało w siedzibie PIIB w Warszawie przy ul. Kujawskiej. Mariusz Dobrzeniecki, prezes KR PIIB, powitał zebranych członków prezydium, przedstawicieli organów krajowych PIIB oraz Jacka Szera, członka KR PIIB, przewodniczącego Rady Łódzkiej OIIB, powołanego w sierpniu 2022 r. na pełnomocnika izby w zakresie szkolnictwa wyższego. Obrady rozpoczęto od głosowania nad przedstawionym porządkiem zebrania. Zgromadzeni jednogłośnie przyjęli również protokół z poprzedniego posiedzenia przygotowany przez Tomasza Piotrowskiego, sekretarza KR PIIB. 

 

Uczestnicy obrad zapoznali się z projektami sprawozdań z działalności krajowych organów statutowych w 2022 r. Rozpoczęto od sprawozdania Krajowej Rady PIIB, które omówił Tomasz Piotrowski. Po wprowadzeniu kilku zmian członkowie Prezydium KR PIIB podjęli uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania za rok 2022 r., które zostanie przedłożone Krajowej Radzie PIIB na posiedzeniu 26 kwietnia br. Podsumowanie dotychczasowej pracy (roczne podsumowanie obejmie działalność do maja 2023 r.) Krajowej Komisji Rewizyjnej PIIB przedstawiła Anna Ficner, zastępczyni przewodniczącej KKR PIIB. Ubiegłoroczne działania Krajowej Komisji Kwalifikacyjnej PIIB podsumował jej przewodniczący – Krzysztof Latoszek.

– W minionym roku sprawozdawczym 5015 osób uzyskało uprawnienia budowlane, w tym tradycyjnie najwięcej w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Po dwóch latach przerwy 2 osoby uzyskały uprawnienia w specjalności wyburzeniowej. Tytuł rzeczoznawcy budowlanego nadano 37 osobom – powiedział przewodniczący KKK PIIB. Udzielono również 567 pisemnych odpowiedzi na pytania skierowane do organu ze strony członków PIIB, instytucji i organów.

 

Informacje przedstawione przez Mariana Zdunka, przewodniczącego Krajowego Sądu Dyscyplinarnego PIIB, a także podsumowanie prac Krajowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej PIIB, ujęte w prezentacji, którą przygotował Dariusz Walasek, KROZ – koordynator, stały się powodem ożywionej dyskusji na temat odpowiedzialności zawodowej, zarzutów wobec pracy niektórych kierowników budów oraz piętnowania niewłaściwych działań inżynierów budownictwa, które mają negatywny wpływ na wizerunek całego samorządu zawodowego. Jak zapewnił Wojciech Surowiecki, dyrektor Krajowego Biura PIIB, wkrótce zostaną wdrożone techniczne rozwiązania, które ułatwią prace obu organów i przyjmowanie zgłoszeń.

W dalszej części spotkania Elżbieta Bryła-Kluczny, skarbnik Krajowej Rady PIIB, przekazała zebranym wstępne informacje dotyczące realizacji budżetu w I kwartale tego roku.

Rafał Zarzycki, Elżbieta Bryła-Kluczny, Mariusz Dobrzeniecki, Tomasz Piotrowski

 

Prezes PIIB przypomniał, że w trzech okręgowych izbach odbyły się już XXII zjazdy sprawozdawcze w Opolskiej i Świętokrzyskiej OIIB oraz XXII zjazd sprawozdawczo-wyborczy (w Lubuskiej OIIB). W pozostałych 13 okręgowych izbach zjazdy zostaną zrealizowane do końca kwietnia br. W większości zorganizowane będą obrady stacjonarne (w Podlaskiej OIIB i Wielkopolskiej OIIB zjazdy odbędą się w trybie online).

 

Na zakończenie uczestnicy spotkania zapoznali się z informacjami na temat bieżących działań prezesa PIIB oraz przedstawicieli izby w zakresie legislacji, wdrażania cyfryzacji i szkolnictwa. Tomasz Piotrowski, sekretarz KR PIIB, przewodniczący Komisji ds. Cyfryzacji KR PIIB, omówił aktualne działania związane z przygotowaniami do wdrożenia Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD) w Polskiej Izbie Inżynierów Budownictwa.

Cezary Wójcik, Dariusz Walasek, Marian Zdunek, Krzysztof Latoszek

 

 

Tekst i fot. Joanna Karwat/WPIIB