alt27 listopada 2019 r. w siedzibie Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w Warszawie spotkali się redaktorzy naczelni okręgowych biuletynów, członkowie Grupy Medialnej oraz członkowie Komisji ds. komunikacji społecznej. Na szkoleniu mówiono m.in. o mediach społecznościowych i praktycznych aspektach realizacji strategii komunikacji społecznej w social mediach oraz o reklamach w mediach klasycznych i społecznościowych.

altPrzed rozpoczęciem szkolenia jego uczestnicy mogli zwiedzić nową siedzibę Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, która mieści się  w Warszawie przy ulicy Kujawskiej 1. Oprowadzenia medialnej grupy dokonała Danuta Gawęcka, sekretarz Krajowej Rady PIIB i przewodnicząca Zespołu ds. przebudowy i modernizacji budynku przy ulicy Kujawskiej.

altZabytkowa, ponadstuletnia kamienicy na początku należała do Rudolfa Strzeleckiego, farmaceuty. Mieściła się w niej także fabryka materiałów opatrunkowych, a po wojnie przeszła na własność skarbu państwa. W 2015 r. zapadła decyzja o zakupie budynku przez Polską Izbę Inżynierów Budownictwa. Prace remontowo-modernizacyjne ruszyły w 2017 r. i ostatecznie zakończone zostały w 2019 r. Od połowy sierpniu tego roku funkcjonuje tu już PIIB. Budynek wygląda bardzo elegancko, jest nowocześnie  urządzony i wyposażony. Obiekt, jest wpisany do rejestru zabytków i remont był przeprowadzony  z ogromną dbałością o historyczne detale.

altCzęść szkoleniową spotkania rozpoczął Andrzej Pawłowski, wiceprezes KR PIIB i przewodniczący Komisji ds. komunikacji społecznej. W swoim wystąpieniu podsumował prace nad strategią komunikacji społecznej PIIB i przedstawił obecny jej stan. Zwrócił uwagę na zmiany dokonywane w jej tworzeniu oraz zaangażowanie członków Komisji ds. komunikacji społecznej.

Następnie Urszula Kieller-Zawisza, rzecznik prasowy PIIB mówiła o współpracy z redaktorami naczelnymi okręgowych biuletynów i członkami Grupy Medialnej. Rzecznik podkreśliła pozytywne zmiany, jakie dokonują się w mediach okręgowych izb, zaznaczyła aktywność i zaangażowanie w sprawy izbowe oraz umacnianie wizerunku zawodu inżyniera budownictwa, jako zawodu zaufania publicznego. Zwróciła uwagę na wymianę informacji pomiędzy okręgowymi izbami inżynierów budownictwa i biurem prasowym PIIB. Zaznaczyła także ewoluowanie mediów oraz dostosowanie formy medialnego przekazu do charakteru  odbiorców.

altRedaktor naczelna czasopisma „Inżynier Budownictwa” Aneta Grinberg-Iwańska przedstawiła działalność pisma oraz omówiła jego program wydawniczy. Zapowiedziała planowane zmiany oraz podkreśliła  współdziałanie z okręgowymi mediami. Zaznaczyła również  rozwijanie różnych form współpracy, co uczestnicy przyjęli z aprobatą.

altO praktycznych aspektach realizacji strategii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych mówił Jacek Mroczek z firmy „Gra Słów”, jeden z prelegentów, zajmujący się komunikacją społeczną i z dużym doświadczeniem w pracy w mediach. Przedstawił obserwowane trendy na rynku mediów. Spadek czytelnictwa odnotowują media tradycyjne,  rośnie znaczenie Internetu oraz wzrasta potęga social mediów. Zaprezentował statystyki dotyczące udziału poszczególnych mediów w rynku. Zaznaczył jednak, że każde z mediów ma swój krąg zainteresowanych i należy o tym pamiętać, jeśli chcemy trafić do szerokiego grona odbiorców. Uczył także  jak powinno się pisać informacje, posty oraz jak kreować informacje, by znalazła jak najwięcej czytelników.

Redaktor naczelna „Kwartalnika Łódzkiego” i fanpag`a Łódzkiej OIIB Renata Włostowska  przedstawiła funkcjonowanie mediów społecznościowych na podstawie doświadczeń łódzkiej izby. Mówiła m.in. o tworzeniu fanpag`a, przekazie informacji i ich częstotliwości oraz o kontroli nadsyłanych postów i reakcji na niepożądane wpisy. Zwróciła także uwagę na rozwiązywanie problemów związanych z  administrowaniem. Podpowiedzi red. R. Włostowskiej stanowią cenne praktyczne rady, z których skorzystać mogą przedstawiciele innych okręgowych mediów w swojej pracy.

altBlok szkoleniowy zakończył Klaudiusz Gomerski, który zreferował temat reklam w mediach klasycznych i społecznościowych.  Omówił różne formy reklamowania w różnych mediach i związane z tym koszty oraz procedury, mówił o  dostosowaniu charakteru reklam do rodzaju i odbiorców publikacji. Wskazał także na etykę w reklamie, czyli  co wolno, a czego nie wolno reklamować.